Vaak wordt er pas aandacht aan besteedt als het te laat is. De toegangscontrolesystemen hebben een storing, de auto geeft aan dat de motor niet meer werkt of de computer heeft een virus te pakken. En als het te laat is, dan kost het vaak een hoop geld.
Het belang van preventief onderhoud kan daarom niet genoeg benadrukt worden. Zeker als het om je toegangscontrole gaat, en dus om de veiligheid van collega’s en bezoekers. Preventief onderhoud is van groot belang om de betrouwbaarheid, veiligheid en levensduur van systemen te waarborgen.
Dit artikel geeft je de informatie die je nodig hebt om in te zien hoe belangrijk preventief onderhoud is en welke cruciale rol het speelt in het behoud van toegangscontrolesystemen. We leggen je uit wat het is, waarom het belangrijk is en hoe wij dit bij Eureka Access Solutions aanpakken.
Tipje van de sluier: met onze werkwijze hoef jij zelf nergens rekening mee te houden en kun je je gewoon focussen op het vergroten van je marktaandeel, zonder dat je hoeft te vrezen voor storingen. Lees snel verder!
Preventief onderhoud, in de context van toegangscontrolesystemen, houdt in dat de apparatuur regelmatig gecontroleerd en onderhouden wordt om storingen en defecten te voorkomen. Het is iets totaal anders dan reactief onderhoud, waarbij er pas gereageerd wordt bij een defect. Dit is niet goed voor de duurzaamheid van het product én de doorstroom. Stel jezelf eens voor dat de toegangssystemen bij verschillende Nederlandse stadions het op een wedstrijddag begeven? Dat is een drama dat voorkomen moet worden.
Dit type mechanisch onderhoud bestaat uit het onderhoud aan fysieke onderdelen van toegangcontrolesystemen, zoals draaiarmen, sensoren, slotmechanismen en andere (bewegende) delen. Mechanisch onderhoud zorgt ervoor dat deze onderdelen schoon en gesmeerd blijven, maar ook goed afgesteld zijn.
Het anticiperen op problemen is altijd voordeliger dan het reageren op storingen. Wanneer onderhoud pas plaatsvindt na het optreden van een defect, wat helaas te vaak gebeurt, kunnen de kosten en de impact op de bedrijfsvoering aanzienlijk zijn. Niet alleen moet je denken aan hoge reparatiekosten, het kan ook leiden tot veiligheidsrisico’s en verstoring van de dagelijkse gang van zaken. Ook dat kost geld. En ergernis.
Door proactief onderhoud uit te voeren, worden potentiële problemen vroegtijdig geïdentificeerd en opgelost, waardoor de kans op onverwachte storingen en de daarbij horende kosten wordt verminderd.
Eureka Access Solutions specialiseert zich niet alleen in de plaatsing van toegangscontrole-oplossingen maar ook in het onderhouden hiervan. We bieden service en onderhoud aan in verschillende vormen.
Allereerst hebben we service-abonnementen op maat, waarbij je kan kiezen uit drie soorten abonnementen; het standaard abonnement, het ‘volgende werkdag’ abonnement en het ’24/7 service’ abonnement.
Verder hebben we ook een onderhoudsabonnement waarbij onze monteurs regelmatig preventief onderhoud uitvoeren aan uw systemen. En als laatste hebben we een 24/7 storingsdienst in het geval van problemen of storingen.
Eureka onderscheidt zich door niet alleen service en onderhoud te bieden aan eigen systemen, maar ook aan systemen die door een derde partij zijn geplaatst.
Bij Eureka is preventief onderhoud een gestructureerd proces dat is afgestemd op de individuele behoeften van elke klant en hun toegangscontrolesystemen. Ons doel is om de continuïteit en veiligheid van deze systemen te waarborgen door regelmatige controle en onderhoud.
We richten onszelf op drie stappen:
Stap 1: aangepast onderhoudsplan
In het begin wordt er een beoordeling gemaakt van het specifieke toegangscontrolesysteem en de omgevingsfactoren. Op basis van deze analyse ontwikkelen we een op maat gemaakt onderhoudsplan. Dit plan is flexibel en wordt aangepast aan de gebruikersintensiteit, omgevingscondities en specifieke vereisten van het systeem.
Stap 2: diverse serviceabonnementen
Eureka biedt verschillende niveaus van serviceabonnementen, die variëren van basis tot uitgebreide dekking en support. Elk abonnement is ontworpen om een andere reeks behoeften te dekken. Sommige bedrijven draaien 24/7 en hebben een probleem als een toegangscontrolesysteem defect raakt, daar is snelle hulp noodzakelijk, maar dit hoeft lang niet voor ieder bedrijf zo te zijn.
We bekijken samen met jou de verschillende opties en kunnen daarin ook adviseren.
Stap 3: regelmatige evaluaties
Onderhoud is – logischerwijs – geen eenmalige taak, maar een doorlopend proces. Daarom voeren we bij Eureka Access Solutions regelmatig evaluaties uit. Op basis van die evaluaties passen we, indien nodig, het onderhoudsplan aan.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Of heb je een vraag over het (preventief) onderhoud? Neem direct contact op met een van onze adviseurs. Je kunt bellen of mailen, net wat goed uitkomt.
Eureka Access Solutions is onderdeel van de Voskamp Groep
Bezoekadres:
Industrieweg 14 H
5753 PC Deurne
T: +31 085 782 73 10
KVK: 50335588
BTW: NL8227.109.73.B01
Correspondentieadres:
Industrieweg 14 H
5753 PC Deurne
Eureka Access Solutions is onderdeel van de Voskamp Groep
Bezoekadres:
Industrieweg 14 H & K
5753 PC Deurne
T: 085 782 73 10
KVK: 50335588
BTW: NL8227.109.73.B01
@Copyright Eureka access solutions 2024